نصایح و تصاوير ماندنی از حضرت آيت الله بهجت (رحمه الله علیه)
ارتباط با امام زمان (عج)
كجا رفتند كسانی كه با صاحب الزمان (عج) ارتباط داشتند؟ ما خود را بیچاره كرده ایم كه قطع ارتباط نموده ایم و گویا هیچ نداریم. آیا آنها از ما فقیرتر بوده اند؟ اگر بفرمایید به آن حضرت دسترسی نداریم، جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرّمات ملتزم نیستید؟ او به همین از ما راضی است، زیرا پرهیزگارترین مردم کسی است که از کارهای حرام بپرهیزد. ترک واجبات و ترک محرّمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.
خدا ميداند در دفتر امام زمان (عج) جزو چه كساني هستيم..كسي كه اعمال بندگان در هر هفته دو روز به او عرضه ميشود. همين قدر ميدانيم كه آنطوري كه بايد باشيم، نيستيم ...
ما بايد حضرت امام زمان(عج) را حاضر فرض كنيم. هرجا ميرود برويم، هرچه ميكند بكنيم و هرچه را ترك ميكند، ترك كنيم؛ و اگر ندانيم، احتياط را كه ميدانيم و ميتوانيم، ولي گويا ما نميخواهيم در راه رضاي آن حضرت باشيم.
فرج حضرت صاحب (عج) را از خدا بخواهید
حضرت صاحب (عج) از ما می خواهد که اعتکاف و توسل و دعایمان برای خصوص فرج و ظهور آن حضرت واقع شود، ولی ما به او خطاب می کنیم: << ای یوسف زهرا،بیا >>. غافل از اینکه او هم از خدا می خواهد که بیاید. مگر آمدن او به دست اوست که از او می خواهیم از زندان بیرون بیاید؟ بلکه همه باید از خدا بخواهیم تا اذن دهد او ظهور نماید. خود او هم منتظر امر خدا و الهامات خداست تا ظهور کند و از غریبی و درماندگی نجات یابد، زیرا گرفتاری او، گرفتاری همه بشر و نجات او، نجات و فرج برای همه است.
برای گناه نکردن برنامه ریزی کنیم
آیا برای این بی سر و سامانی خود، برنامه و وقت مشخص کرده ایم؟ آیا تصمیم گرفته ایم که روزی دیگر گناه نکنیم یا اینکه همین وضع را می خواهیم ادامه دهیم؟ اگر نمی خواهیم این وضع ادامه داشته باشد، برای آن وقتی تعیین کنیم، یک ماه، شش ماه، یک یا چند سال؛ خلاصه اگر بخواهیم تا زنده ایم این گناه کردن را ادامه دهیم، خطرناک است، پس حداقل حدی برای گناهانمان تعیین کنیم.
فقط ترک گنـاه
بزرگان برای اسلام زحمت بسیار کشیده اند، ولی هر کدام از راه خاصی افراد را به سوی خدا می برند، ولی من راهم این است که دستورالعمل فقط در یک چیز جمع شده، در یک کلمهء خیلی کوچک، خیلی کوچک، و آن " ترک گناه " است. ولی فکر نکن ترک گناه چیز ساده ای است، گاهی خیلی مشکل است..
ادای نماز را در نیاورید
چقدر تفاوت دارد نماز و حال کسی که به حقیقت نمازگزار و حاضر است با نماز و حال کسی که ادای نمازگزار را در می آورد و تنها شبیه نمازگزاری است. البته بلاکلام، چنین کسی نیز تکلیفش ساقط است و عقاب ندارد، ولی نماز او، آثار و خواص نماز حقیقی را ندارد. ما شبیه و صورت نماز را به جا می آوریم و فایده آن، تنها اسقاط تکلیف است. به خلاف نماز سلمان که آن همه خواص و نور در قلب داشت.
نماز اول وقت
كساني كه ملتزم به نماز در اول وقتش هستند و ملتزم به "صلاه كامله" هستند، اگر قدري مواظب خودشان باشند و ببينند حال بعد از صلاتشان با حال قبل از صلاتشان فرق كرد و اين فرق را اختيارا" از دست ندهند، اميد است به اين كه "الذين هم علي صلاتهم ائمون" همان كساني كه دائما" در حال نماز هستند باشند.
حضرت استاد مصباح يزدي (حفظهالله) :
حضرت آيتالله بهجت (اعلی الله مقامه الشریف) به نقل از استاد عرفانشان حضرت آيتالله سيدعليآقا قاضي طباطبايي (رضواناللهتعاليعليه) نقل فرمودهاند: هر كس بر نماز اول وقت مداومت ورزد و به مقامات والاي عرفاني نرسد، مرا لعن كند.




بعضی دچار غفلتند، دچار روزمرگی اند، سرشان گرم مسائل روزمره است و یادشان نمی آید که آرمانی هم وجود دارد..