ماجرای نامه بدون بسم الله بازرگان به امام (ره)

بازرگان نامه ای به امام نوشت که با بسم الله شروع نشده بود. به اجای انقلاب اسلامی هم از لفظ انقلاب ایران استفاده کرده بود. امام درجا نامه را پاره کردند و فرمودند: « بگویید به ایشان فلانی نامه را پاره کرد. چند بار من به شما بگویم که انقلاب، انقلاب اسلامی است. انقلاب در ایران کار نکرد. این اسلام بود که کار کرد.»